3-جمهوری اسلامی لویزوانا

3-جمهوری اسلامی لویزوانا

سازمان ملل متحد، از جمله سازمان های بین المللی است، که اهداف خود را از دست داده، و باید منحل شود
3-جمهوری اسلامی لویزوانا

3-جمهوری اسلامی لویزوانا

سازمان ملل متحد، از جمله سازمان های بین المللی است، که اهداف خود را از دست داده، و باید منحل شود

ن خسارت وارد شده به بخش بهداشتی این کشور را بیش از ده میلیارد دلار اعلام کرد

«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن روز چهارشنبه در پایان سال چهارم و در آستانه سال پنجم جنگ «ائتلاف سعودی-آمریکایی»، تازه‌ترین آمار مربوط به کشته‌ها و مجروحان و خسارت مالی و جانی مستقیم و غیرمستقیم جنگ ائتلاف متجاوز را گزارش داد.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن میزان خسارت وارد شده به بخش بهداشتی این کشور را بیش از ده میلیارد دلار اعلام کرد.

کشته‌ها  ادامه مطلب ...

تنور شکم دم به دم تافتن!

شعر فوق نشان می دهد که: نه تنها در زمان سعدی هم، مصرف گرایی شدت داشته، بلکه قانون کلی است و: مردم دوست دارند هرچه: میتوانند بیشتر بخورند! اما مهم نقش تربیتی رسانه ها، در این مورد است. متاسفانه نه تنها رسانه های خارجی، بلکه رسانه های داخلی نیز، در این تنور می دمند و آتش آن را زیادتر می کنند. رسانه ملی به یک رسانه ضد ملی تبدیل شده است! وقتی شب عید می شود، به سراغ گرانترین و لوکس ترین فروشگاهها می رود، و بالاترین قیمت را بصورت مصنوعی تبلیغ می کند،  ادامه مطلب ...

نیوزیلند

نیوزیلند[۱] (به انگلیسیNew Zealand) یا زلاندنو[۲] کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است، این کشور از دو جزیره بزرگ و تعداد زیادی جزیره کوچک تشکیل شده و مناطق خودمختار نیو، جزایر کوک، توکلائو و راس را هم در بر می‌گیرد.

زلاندنو فاصله زیادی با دیگر خشکی‌های کره زمین دارد، به‌طوری‌که استرالیا نزدیکترین همسایه این سرزمین در دو هزار کیلومتری آن قرار دارد، دریای میان این دو کشور به دریای تاسمان معروف است. نزدیکترین همسایگان این کشور از شمال جزایرتونگا، فیجی، نیوکالدونیا هستند.

زلاندنو بیش از ۸۰ میلیون سال از خشکی‌های دیگر زمین جدا بوده‌است و این موجب شده تا مجموعه منحصربه‌فردی از جانوران و گیاهان را در خود جای دهد. زلاندنو یکی از آخرین سرزمین‌هایی است که انسان پا به آن گذاشت. پولینزی‌ها در حدود سال‌های ۱۲۵۰ تا ۱۳۰۰ میلادی نخستین انسان‌هایی بودند که وارد جزایر زلاندنو شدند و فرهنگ مائوری را شکل دادند. آبل تاسمان دریانورد هلندی نخستین اروپایی بود که در سال ۱۶۴۲ وارد زلاندنو شد. در سال ۱۸۴۰ بزرگان مائوری در قراردادی با پادشاهی بریتانیا این سرزمین را مستعمره بریتانیا اعلام کردند.

بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۳ حدود ۷۴ درصد از جمعیت چهار و نیم میلیون نفری زلاندنو اروپایی‌تبار هستند و مائوری‌ها با ۱۵ درصد بزرگترین اقلیت قومی را شکل می‌دهند. آسیایی‌ها نزدیک به ۱۲ درصد و ساکنان جزایر اقیانوسیه بیش از ۷ درصد جمعیت این کشور را شامل می‌شوند. فرهنگ زلاندنو آمیزه‌ای از فرهنگ مائوری و نخستین مهاجران بریتانیایی است که با ورود بیشتر مهاجران از نقاط دیگر دنیا متنوع‌تر شده‌است. انگلیسی و مائوری دو زبان رسمی این کشور هستند و انگلیسی زبان رایج کشور محسوب می‌شود.

چرا لس آنجلس، ایران جلس شد؟

 وجود ایرانی ها در لس آنجلس، چنان چشمگیر است که برخی آن را ایران جلس می خوانند. البته این شهر از لحاظ اقلیمی، مشابه تهران است: دور آن را کوهها فراگرفته است. این یک مزیت است که: آغامحمد خان را وادار کرد، که تهران را پایتخت قراردهد. زیرا اگر کسی می خواست حمله کند، مشکلات زیادی داشت  ادامه مطلب ...

استراتژی را فاتحان می نویسد، نه ورشکسته ها!

 سالها آمریکا به عنوان قوم فاتح: جنگ جهانی دوم مطرح بود، لذا استراتژی ها را تعیین می کرد. و دانشمندان و استراتژیست های امریکایی برند بودند، ولی وقتی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، و پوزه آمریکا را به خاک مالید، دیگر صحیح نیست استراتژی خود را، از یک قوم شکست خورده بیاموزیم!  ادامه مطلب ...