3-جمهوری اسلامی لویزوانا

3-جمهوری اسلامی لویزوانا

سازمان ملل متحد، از جمله سازمان های بین المللی است، که اهداف خود را از دست داده، و باید منحل شود
3-جمهوری اسلامی لویزوانا

3-جمهوری اسلامی لویزوانا

سازمان ملل متحد، از جمله سازمان های بین المللی است، که اهداف خود را از دست داده، و باید منحل شود

استیضاح پرزیدنت ترامپ


سناتور وارن، نخستین داوطلب انتخابات آمریکا که خواستار استیضاح پرزیدنت ترامپ شد

بخش انگلیسی صدای آمریکا – سناتور الیزابت وارن روز جمعه نخستین داوطلب نامزدی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بود که به دنبال انتشار گزارش رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده تحقیقات دخالت روسیه، خواستار استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده شد.

مولر در گزارش خود درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و احتمال تبانی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با مسکو، که نسخه محدود شده آن پنجشنبه منتشر شد، بحث تبانی را رد کرده و گفته نشانه‌ای از کارشکنی دولت برای جلوگیری از اجرای عدالت در دست نیست.

انتشار این گزارش واکنش‌هایی را در پی داشت، از جمله نماینده دموکرات ماساچوست در سنا، که گفت «نادیده گرفتن تلاش‌های مکرر رئیس جمهوری برای کارشکنی در تحقیقات» زیان‌آور خواهد بود و این مجوز را به او می‌دهد که در آینده نیز همین رویه را در پیش بگیرد.

الیزابت وارن در چند پیام توئیتری از نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره خواست که اختلافات سیاسی را کنار گذاشته و وظایف قانون اساسی خود را انجام دهند؛ به این معنی که، به گفته او، روند استیضاح رئیس جمهوری ایالات متحده را آغاز کنند.

پرزیدنت ترامپ قبل از انتشار گزارش در روز پنجشنبه، تحقیقات مولر را «بزرگترین داستان‌سرایی سیاسی همه دوران» توصیف و تاکید کرد که مرتکب تخلف نشده و دموکرات‌ها این ماجرا را برای ممانعت از پیروزی او در انتخابات ۲۰۱۶ به راه انداخته‌اند.

چرا اتحادیه اروپا به ایران کمتر از آنجلینا جولی پول داد

اولین محموله کمک‌های یونیسف برای کودکان سیل‌زده به ایران رسید

یونیسف اعلام کرد اولین محموله کمک‌های این سازمان برای کودکان سیل‌زده به ایران رسیده است.

این سازمان در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که این کمک‌ها شامل «دویست جعبه حمل واکسن و صد جعبه نگهداری در دمای پایین» وارد ایران شده است و طی روزهای آینده در ارائه خدمات اولیه واکسیناسیون به کودکان در استان‌های سیل زده استفاده خواهد شد تا از شیوع بیماری‌ها جلوگیری شود.

طرح تازه‌ای علیه عربستان سعودی

دموکرات‌ها طرح تازه‌ای علیه عربستان سعودی تدوین می‌کنند 

روی کانا، از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، خبر داد که دموکرات‌های مجلس نمایندگان پس از وتوی مصوبه قبلی‌شان از سوی پرزیدنت ترامپ، به دنبال تدوین طرح جدیدی هستند تا حمایت آمریکا از ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را در جنگ یمن متوقف کنند.

به گزارش فارین پالیسی، طرح جدید شامل مواردی چون تحریم مقام‌های عربستانی که مانع رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن می‌شوند، کم کردن بودجه حمایت نظامی ایالات متحده در جنگ یمن و همچنین وضع محدودیت‌های جدید برای فروش سلاح به عربستان سعودی است.

دولت پرزیدنت ترامپ از سوی نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه به دلیل روابطش با عربستان سعودی مورد انتقاد است. جنگ یمن و نقش مقام‌های رسمی عربستان سعودی در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد و ستون‌نویس روزنامه واشنگتن‌پست، دو موضوع اصلی انتقادها هستند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه ۱۵ فروردین به طرحی رای داد که از کاخ سفید می‌خواست حمایت خود را از جنگ یمن به پایان برساند.

یک ماه پیش از این هم سنای آمریکا با ۵۴ رای موافق و ۴۶ رای مخالف خواستار توقف حمایت‌های نظامی دولت ایالات متحده از ائتلاف تحت رهبری سعودی در جنگ یمن شده بود.

پرزیدنت ترامپ اما مصوبه کنگره برای قطع حمایت نظامی از ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن را وتو کرد. او در توضیح وتوی این قانون نوشت، این قطعنامه یک تلاش غیرضروری و خطرناک برای تضعیف اختیارات قانونی رئیس جمهوری است و زندگی شهروندان و نظامیان ایالات متحده را امروز و در آینده به خطر می‌اندازد.

ده روز پیش بعد از تصویب مصوبه مجلس نمایندگان برای توقف حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن، مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، گفته بود که قطع حمایت آمریکا از ائتلاف عربستان، یمن را به جمهوری اسلامی ایران هدیه می‌دهد.

جنگ داخلی یمن از سال ۲۰۱۴ آغاز شد و پس از فتح صنعا به‌ دست حوثی‌های مورد حمایت ایران، ائتلاف عربی به‌ رهبری عربستان سعودی هم به طور مستقیم وارد این جنگ شد. سازمان ملل متحد این جنگ را بدترین بحران انسانی حال حاضر خوانده است.

طی سال‌های اخیر، در نتیجه جنگ یمن هزاران نفر، از جمله شهروندان غیرنظامی، کشته و میلیون‌ها نفر در معرض خطر مرگ ناشی از گرسنگی و قحطی قرار دارند.

توجه به ایران بیشتر شده است

جینا هاسپل رئیس سازمان سیا می گوید توجه به ایران و روسیه بیشتر شده است

جینا هاسپل، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، می گوید این سازمان منابع بیشتری برای مقابله با «سخت ترین دشمنان» آمریکا اختصاص داده است.

خانم هاسپل در یک سخنرانی در دانشگاه آبرن که متن آن روز پنجشنبه ۲۹ فروردین منتشر شد، گفته است پس از سال ها، سرمایه گذاری سیا در امور مربوط به ایران و روسیه تقویت شده است.

او همچنین گفت گروه هایی نظیر داعش و القاعده همچنان در توجه سیا قرار دارند اما تمرکز و منابع سیا روی رقبایی که در رده دولت-ملت قرار دارند، بیشتر می شود.

جینا هاسپل همچنین گفت این سازمان اطلاعاتی، از آخرین فناوری ها برای واکنش سریع به تحولات جهانی - نظیر هدف قرار دادن سازمانی تروریستی پیش از آنکه بتواند گسترش یابد - استفاده می کند.

دفاع ناخواسته سناتور آمریکایی

[Forwarded from مدیریت استراتژیک (M.A.Taher Dr)]

[ Video ]

استراتژی دامپینگ

دفاع ناخواسته سناتور آمریکایی 


خدمتی که این سناتور کنگره آمریکا به چهره مثبت ایران و ایرانیان در نگاه نمایندگان و مردم آمریکا کرد را هیچ مسئول ایرانی تاکنون نکرده بود!


مایک پامپئو را طوری کوباند که تاکنون سابقه نداشت! دوستان این کلیپ را هرطور شده ببینید! یک دوستی این را فرستاده است، از جلسه استماع کنگره آمریکا و سناتوری که در مورد افزایش تحریمها و فشارها بر ایران و اوضاع منطقه صحبت می کند!


اول تشکر ویژه از آن کسی که این مطالب را ترجمه کرده است،

دوم هم باید منطق صحبت کردن را از این سناتور آمریکایی یاد گرفت!


قشنگ با صحبتهای دقیقش درباره عربستان و قطر و اسرائیل و ایران، پمپئو را میخکوب و محکوم کرد و رفت! 


می گویند که دشمن دانا بلندت می کند و بر زمینت می زند نادان دوست! چند تا از این دشمنان دانا داشتیم، نیازی به دوستان دیگری نبود!


طرح موضوع هوشمندانه بر پایه استراتژی برابری منتهی به دفاع ناخواسته از ایران شد یکی از همان دلایلی که منجر به الزام گرفتن مجوز ترامپ از کنگره برای شروع جنگ با ایران کرد.


کانال تخصصی مدیریت استراتژیک

دکتر مهدی عباس طاهر

@dr_taher