3-جمهوری اسلامی لویزوانا

3-جمهوری اسلامی لویزوانا

سازمان ملل متحد، از جمله سازمان های بین المللی است، که اهداف خود را از دست داده، و باید منحل شود
3-جمهوری اسلامی لویزوانا

3-جمهوری اسلامی لویزوانا

سازمان ملل متحد، از جمله سازمان های بین المللی است، که اهداف خود را از دست داده، و باید منحل شود

لغو فرمان اجرایی ترامپ

دو عضو کنگره خواستار لغو فرمان اجرایی ترامپ برای توقف ویزای شهروندان ایران و دیگر کشورها شدند

دو عضو دموکرات کنگره آمریکا روز چهارشنبه ۲۱ فروردین یک طرح مشترک را برای پایان دادن به فرمان اجرایی پرزیدنت ترامپ برای ممنوعیت سفر شهروندان پنج کشورعمدتا مسلمان، از جمله ایران به ایالات متحده ارائه دادند.

به گزارش نشریه هیل، «کریستوفر کونز» عضو دموکرات ایالت دلاوِر در سنا و «جودی چو» نماینده ایالت کالیفرنیا از حزب دموکرات در مجلس نمایندگان، پیش‌نویس «قانون ضدتبعیض مسافران غیرمهاجر بر اساس ملیت» را ارائه دادند.

این طرح خواستار لغو هر سه نسخه فرمان مهاجرتی پرزیدنت ترامپ مبنی بر منع ورود شهروندان پنج کشور عمدتا مسلمان ایران، سوریه، سومالی، یمن و لیبی، و همچنین اتخاذ تدابیری برای پیشگیری از تبعیض در قوانین مهاجرتی است.

پرزیدنت ترامپ سپتامبر ۲۰۱۷ – پس از توقف اجرای دو فرمان قبلی او توسط دادگاه‌های فدرال آمریکا – سومین فرمان ریاست جمهوری خود برای منع ورود شهروندان این پنج کشور، به علاوه چاد، را به داخل ایالات متحده صادر کرد.

رئیس جمهوری آمریکا می گوید در مسیر اخذ ویزا برای شهروندان این کشورها، دولت های این کشورها هیچ همکاری اطلاعاتی با ایالات متحده ندارند. پرزیدنت ترامپ که از زمان نامزدی در انتخابات بر امنیت شهروندان آمریکا تاکید دارد، می گوید عدم همکاری اطلاعاتی دولت های این کشورها، موجب شده تا او ویزای شهروندان این کشورها را محدود کند.

به نوشته نشریه هیل، سناتور کونز در مصاحبه با تلویزیون «ام اس ان بی سی» اذعان کرد که حتی در صورت تایید این طرح در هر دو مجلس کنگره، بعید است که پرزیدنت ترامپ آن را امضا کند و در دولت فعلی به قانون تبدیل شود.

ممنوعیت ورود شهروندان کشور آفریقایی چاد دهم آوریل سال گذشته از شمول این فرمان خارج شد.

ونزوئلا و کره شمالی نیز مشمول این فرمان پرزیدنت ترامپ می‌شوند، اما چالش بر سر احتمال تبعیض علیه مسلمانان با اجرای این فرمان است، که دیوان عالی آمریکا تیر سال گذشته آن را از این حیث خلاف قانون اساسی ندانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.